Ugens Børnebog: Hunden Ib - Rimeligt gode historier

20.11.23
Sjove historier til de små af Peter Nordahl og Rasmus Bregnhøi

Historierne om Hunden Ib er kendt og elsket af de mindste børn og deres voksne, men skulle der stadig være nogen derude, som ikke kender Ib, så er det bare med at komme på biblioteket og i gang med at læse sammen.

Ib er en lille hvid hund, der oplever lidt af hvert - og griber verden an på sin helt egen, eftertænksomme, måde. Han møder zombier, grise, myreslugere, en pølsespisende kat og en brandmand med ild i! Ib har også en god ven, Mus, der gerne hjælper Ib med stort og småt, og har sit musehul tæt på Ib's hundekurv.

Hunden Ib har sin helt egen logik og formår på sin egen (lidt filosofiske) måde at prikke til følelserne hos de små børn. Der er noget grundlæggende solidarisk og fint ved den måde Ib oplever verden på - og hvordan han, på sin egen opfindsomme måde, løser hverdagens små eventyr.

Man kan også låne bøgerne om Hunden Ib på e-reolen og se små film om Ib på  Børnebiffen - Se kortfilm med de yngste

Stor anbefaling!

For de små fra 3 år.