Foto af bøger på en udstillingsreolmed med forsiden fremad

Kom på biblioteket og lån de mest efterspurgte bøger

02.08.23
Med vores 14-dages lån er du sikret altid at kunne finde nye og populære titler, når du er på biblioteket.

Måske har du prøvet det før. Endelig udkom den nye bog i serien med din yndlingskrimiforfatter, og da du så reserverer den, får du at vide, at du er nummer 87 i reserveringskøen.

Men forvivl ikke, for på biblioteket har vi de såkaldte 14-dages lån.

Det særlige ved 14-dages lån er, at bøgerne ikke kan reserveres, hvilket betyder, at de ikke indgår i den pulje af bøger der indkøbes til titler med mange reserveringer.

Så selvom titlen er efterspurgt og har mange reserveringer, kan du alligevel finde den til udlån på biblioteket.

Der indkøbes ikke 14-dages eksemplarer til alle bøger på biblioteket, men kun på de mest populære og eftersprurgte titler.

Som titlen indikerer, kan bogen kun lånes 14 dage, modsat andre bøger der normalt kan udlånes 28 dage.

Det er ikke muligt at forny bogen. Efter de 14 dage skal bogen afleveres på biblioteket.

Skulle du låne en 14-dages bog, som du også har reserveret som almindeligt lån, bliver din reservering automatisk slettet.

14-dages lån er placeret tæt ved indgangen i både Tune og Hundige.

Se her et overblik over 14-dages lån der er hjemme på biblioteket lige nu:

Tryk her og find 14-dages lån der er hjemme på Greve Bibliotek

Tryk her og find 14-dages lån der er hjemme på Tune Bibliotek