Forfatterdagen 2023

Forfatterdagen 2023: Se årets program og køb din billet allerede nu

Årets program til Forfatterdagen er netop blevet offentliggjort, og du kan glæde dig til at opleve aktuelle og store forfatternavne. Køb din billet allerede nu.

Den 30. september kl. 10 åbner Greve Bibliotek dørene til årets Forfatterdag, som er det største årlige litteraturevent i Greve Kommune. Er du glad for litteratur, så er der bestemt noget at glæde sig til. I år er der nemlig tre spændende og aktuelle navne på programmet, nemlig Alberte Winding, Glenn Bech og Kim Blæsbjerg.

Store navne og aktuelle temaer

Alberte Winding er af mange kendt og elsket som både sanger og skuespiller. Hun har også et ganske imponerende forfatterskab på cv’et, hvor hun har skrevet et væld af bøger for både børn, unge og voksne. I slutningen af marts udkom romanen ”Hvad jeg tænker mens du taler”, der har høstet fine anmeldelser i medierne.

Glenn Bech fik for alvor sit gennembrud sidste år med udgivelsen af det selvudnævnte manifest: ”Jeg anerkender ikke længere jeres autoritet”. Glenn Bech er psykolog og forfatter, og optræder ofte i debatter med fokus på klassesamfundet og minoriteter. Hans første roman ”Farskibet” modtog den fornemme Blixenpris i 2022, og ”Jeg anerkender ikke længere jeres autoritet” har netop vundet igen i kategorien ”Årets Bog”.

Kim Blæsbjerg er kendt for at koble de nære, personlige fortællinger med skelsættende samfundsbegivenheder på en eminent måde. I hans nyeste roman ”De bedste familier” fortæller forfatteren den fascinerende historie om en familie, der også er en del af etableringen af fabrikken Cheminova i Vestjylland i efterkrigstiden.

Kendetegnende for alle tre forfatterskaber er aktualitet og eminent litteratur, og der er bestemt noget for alle aldersgrupper og fra flere genrer. De tre forfattere kan som sagt opleves på Greve Bibliotek til Forfatterdagen den 30. september. Dagen starter kl. 10 og det fulde program kan ses på bibliotekets hjemmeside. Billetter koster 80 kr. og en lækker frokostsandwich fra MADMEDMENING kan tilkøbes som sædvanligt.

Køb din billet, og se det fulde program her

For yderligere information kontakt venligst:
Voksenlitteraturformidler Thomas Damholt: thda@grevebib.dk eller biblioteksleder Tina Østergaard Kahn: tha@grevebib.dk