Indskoling

Vinduet til verden - en introduktion af bibliotekets muligheder for 2.-3. klasser

Vinduet til verden!

Børnebibliotekarerne inviterer jer indenfor på biblioteket, og alle børnene i klassen kan få lavet deres helt eget lånerkort.
Forløbet introducerer børnene til hvad et bibliotek er, og hvad de kan bruge biblioteket og børnebibliotekarerne til.
I dialog med børnene kigger vi på gode bøger, og snakker læselyst med dem, før vi tager rejsen ud i (biblioteks-)rummet og ser på bibliotekets mange genrer og hyggekroge.

Forløbet varer ca 1½ time, inklusiv en lille snackpause hvor eleverne kan spise deres medbragte mad, hvis de har behov for det.
Vi hjælper gerne børnene med at finde bøger, som de kan låne med hjem, hvis I sætter tid af til det.

Forløbet sigter efter:

• At udvikle hver enkelt barns evne til at navigere i og forstå de mange muligheder, der er på et moderne folkebibliotek.
  • At give børnene lyst til at læse eller benytte bibliotekets mange andre muligheder.
  • At give børnene mulighed for og friheden til selv at udvælge, hvad de vil læse.
  • At give børnene mulighed for at vedblive at være nysgerrige og læseglade.

Du kan booke et forløb ved at skrive til Børnebibliotekar Sonny Hansen på mail son@grevebib.dk eller via AULA.
Der er et begrænset antal forløb og det er først til mølle.