Reservér og bestil

Sådan reserverer og bestiller du

Sådan reserverer du

Er det ønskede materiale ikke hjemme, kan du reservere:

• hos personalet
  • i vores søgebase på biblioteket
  • via vores app "Biblioteket"
  • eller hjemmefra via vores hjemmeside

Når materialet er klar til afhentning, får du:
  • en sms - nemt og hurtigt, hvis vi har dit mobilnummer.
  • e-mail - nemt og hurtigt, hvis vi har din e-mail-adresse.
  • besked i app'en, hvis du har hentet den.

Sådan henter du bestilt materiale

Nemmest og praktisk er det at have reservationsnummeret med (et tal mellem 1 - 9999).
Du går selv til hylderne med de reserverede materialer. Her finder du materialet med nummeret, som matcher dit.
Og låner det selv ved selvbetjeningsautomaterne.
Bemærk, at hvert materiale har et firecifret løbenummer. Har du fået besked om fx tre hjemkomne materialer, vil der være 3 forskellige numre.

Hvor?

Skilte viser vej til hentehylderne.

Du kan ikke låne andre personers materialer på dit kort.
Materialerne står og venter på dig i 7 dage, inden vi fjerner dem.

Vi kan skaffe (næsten) alt!

Hvis vi ikke selv har et materiale, kan du få det bestilt fra et andet bibliotek i Danmark.

Du kan enten kontakte os personligt, pr. telefon eller mail for at bestille materiale.

Du kan også selv finde materialet og bestille via Bibliotek.dk.
Tryk her for at gå til www.bibliotek.dk

Hvis et materiale ikke findes på nogle biblioteker i Danmark, kan vi i nogle tilfælde prøve at bestille det i udlandet. Det tager normalt mellem 1 - 4 uger at modtage materiale, alt efter hvilket land det bestilles fra. Bemærk, at du i nogle tilfælde skal betale porto for at sende materialet retur. Om der skal betales porto kan vi desværre ikke oplyse på forhånd, da det afhænger af hvilket land det bestilles fra.