Kind of Cyan
Foto: Kaspar Vig / Kind of Cyan

1. verdenskrig i nye musikalske klæder

11.01.22
Nutiden møder de klassiske toner fra Ravels trio, når Kind of Cyan fortolker livestreamet og elektronisk - og museumsinspektør på Mosede Fort forinden fører dig ind i tiden omkring 1. verdenskrig.

Greve Bibliotek prøver noget helt nyt, når vi inviterer dig til at høre klassiske koncerter, der livestreames fra Det Kongelige Bibliotek tre gange her i foråret 2022. Inden koncerterne vil der være oplæg ved forskellige lokale eksperter på forskellige områder, der har noget med musikken der spilles at gøre.

Det er jo så heldigt at vi i Greve Kommune har et museum, Mosede Fort, hvor du kan opleve Danmark under 1. verdenskrig. Så første gang, tirsdag d. 1. februar kl. 16.15, kommer museumsinspektør på Mosede Fort, Louise Kofod Ahmt på Greve Bibliotek og fortæller om hvorfor perioden omkring 1. verdenskrig er så vigtig en periode.

Det er nemlig Maurice Ravels berømmede klavertrio, der blev skabt i Paris i 1914, som den danske trio Kind of Cyan fortolker denne gang. Med vandsimulerende toner vil trioen skabe elektronisk manipulerede intermezzi, der spejler og viderefortolker et af musiklitteraturens største værker.

Vi mødes i det stemningsfulde Magasin på Greve Bibliotek og musikken starter klokken 17. Hvis du kun kan nå at komme til den fra Det Kongelige Bibliotek streamede livekoncert, er det helt i orden. Der vil være en lille pause efter oplægget ved Louise Kofod Ahmt, så du kan komme ind uden at forstyrre.

Program - 1. februar på Greve Bibliotek
Kl. 16.15: Oplæg om 1. verdenskrig ved Louise Kofod Ahmt
Kl. 16.45: Pause med lille forfriskning
Kl. 17-18: Kind of Cyan livestreamet fra Det Kongelige Bibliotek

Læs mere om den gratis "Fyraftenskoncert" d. 1. februar og tilmeld dig

PS: Hvis du også er interesserede i de øvrige 2 koncerter + oplæg, kan du læse mere om dem på linket herover.