Logo for Hjemme-Cinemateket

Se introduktioner til gode film

20.01.21
Vil du gerne bag om filmene, vide mere om instruktørerne og deres bevæggrunde for at lave de film, de har lavet? Så har Filminstituttets biograf et godt tilbud til disse nedlukningstider, som de kalder Hjemme-Cinemateket.

Her er der mulighed for at se filmintroduktioner, filmede talks og et nøje udvalg af film, der kan ses hjemme i sofaen. Mange af de film, som diskuteres og præsenteres på Hjemme-Cinemateket, kan ses på Filmstriben, som du har adgang til via Greve Bibliotek.

Der er Pedro Almodóvar, dansefilm og talks om Francois Truffaut, David Lynch, Terrence Malick, 'Kvinder uden mænd', afrikansk film mv. Og der er mere på vej f.eks. anbefalinger fra filmhistorien årti for årti, film noir-tema mv. Og der er mere på vej f.eks. anbefalinger fra filmhistorien årti for årti, film noir-tema mv.

Så, hvis du mangler filmanbefalinger, filmtips og filmtalks, særligt i disse coronanedlukningstider, hvor også bibliotekerne er lukkede, er der god grund til at udforske hjemmesiden.

Klik her for at gå til Hjemme-Cinemateket

Se også de nyeste film på Filmstriben herunder: