Medici.tv

Målgruppe
For alle
Den klassiske musik og ballets svar på Netflix
Du kan streame klassiske koncerter, se balletforestillinger, operaer, dokumentarer, tage en "master-class" og endda opleve live events fra de store koncerthuse.

På Medici.tv finder du:

• 3500 klassiske værker filmet fra 1940'erne og frem til i dag
  • 1800 film inklusiv koncerter, operaer, balletter, dokumentarer og master-classes
  • Over 120 live events om året, der kan streames fra verdens mest prestigefyldte venues

Stillet til rådighed i samarbejde med verdens førende koncert- og operahuse: Berliner Philharmonikerne, London Symphony Orchestra, Mariinskij-teatret, New York Philharmonic, Concertgebouw, Carnegie Hall, Bolsjojteatret, Pariseroperaen, Festspillene i Salzburg og utallige andre koncertsteder, teatre, festivaler og konkurrrencer.

Medici.tv udmærker sig ved, at være opdateret i forhold til den aktuelle klassiske musikscene foruden at indeholde "de gamle klassikere".

Det finder du på Medici.tv:

• Klassiske koncerter, opdelt efter komponis eller solist/fremfører
  • Operaer, opdelt efter komponist
  • Balletter, opdelt efter komponist
  • Dokumentarfilm om enkeltpersoner, temaer og institutioner
  • Master-classes, få et indblik i solisternes verden og deres instrumenter, samt videndeling fra de førende undervisere på førende musikakademier rundt om i verden. Specielt velegnet til fagpersoner og studerende
  • Livekoncerter. Tjek kalenderen for aktuelle event og få en reminder
  • Biografier på komponister, operasangere, ballerinaer og andre kunstnere. Tilgængelige værker tilknyttet biografien vises neden for biografien.

Sådan få du adgang:

• Log på med dit bibliotekslogin

Du kan også benytte Medici.tv på mobile enheder igennem en browser og få billede og lyd op på en større skærm, hvis du har AppleTV eller Chromecast.

Bemærk: Explorer-browseren kan dog IKKE benyttes